Η προέλευση της γιόγκα

Aναφορές στη γιόγκα βρίσκονται στα αρχαία κείμενα και τις γραφές πολύ πριν από τον Πατάντζαλι, τον Σουατμαράμα και τον Γκεράντα, οι οποίοι ήταν σοφοί και δάσκαλοι που έγραψαν διατριβές για τη γιόγκα. Στην πραγματικότητα, η γιόγκα προηγείτο αυτών πολλές χιλιετίες. Η Τάντρα μας λέει ότι ο πρώτος γιόγκι ήταν ο Σέβα που έφερε τις διδασκαλίες της γιόγκα στην ανθρώπινη κοινωνία. Η ακριβής ημερομηνία είναι άγνωστη, αλλά αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η γιόγκα υπήρχε σε πολλούς από τους αρχαίους πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο. Η Πάρβατι, η οποία ήταν η πρώτη μαθήτρια του Σέβα, εξαιτίας της τόσο μεγάλης οδύνης στον κόσμο, τον ρώτησε: «πώς μπορεί να τελειώσει η οδύνη;»

Ο Σέβα της εξήγησε αρχικά ότι υπάρχουν τρεις μορφές οδύνης:

  1. Adhidaivika – προδιαγεγραμμένος πόνος
  2. Adhibhautika – οδύνη που προέρχεται από το περιβάλλον και την κοινωνία
  3. Adhyatmika – αυτοπαραχθείσα οδύνη που προκαλείται από τον νου και τα συναισθήματα, τις προσδοκίες, τις επιθυμίες, τα πάθη, την απληστία, τη ζήλεια, το εγώ.

Αυτή ήταν η αρχή της Πασουπάτα γιόγκα . Ο στόχος της γιόγκα κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου δεν ήταν η αυτοπραγμάτωση, αλλά η υπέρβαση του ανθρώπινου πόνου, από όπου αναπτύχθηκαν οι πέντε κλάδοι της γιόγκα (δεν βγάζει νόημα, δεν κολλάει η τελευταία φράση για τους κλάδους της γιόγκα). Η γιόγκα συνέχισε να εξελίσσεται και έκανε την εμφάνισή της η μεσαία περίοδος , όπου ο Πατάντζαλι, ο Σουατμαράμα και ο Γκεράντα και πολλοί άλλοι δάσκαλοι παρουσίασαν τις γιόγκικες πρακτικές και συνέβαλαν στη γιογκική παράδοση.

Η σύγχρονη γιόγκα ανήκει στην τρίτη περίοδο της γιόγκα, η οποία άρχισε τον δέκατο ένατο αιώνα. Από το 1800, έχουν εμφανιστεί πολλοί γιόγκι και η γιόγκα άρχισε αργά να διαδίδεται πέρα από τα σύνορα της Ινδίας, στον σύγχρονο δυτικό πολιτισμό. Σε αυτή τη περίοδο ο Σρι Σουάμι Σιβανάντα ίδρυσε την Divine Life society. Η θεωρία του για τη γιόγκα ήταν να ενσωματωθούν σε αυτήν οι ιδιότητες του κεφαλιού, της καρδιάς και των χεριών.

Ο Σρι Σουάμι Σατυανάντα ήταν ένας από τους επιλεγμένους του μαθητές στους οποίους ανέθεσε την αποστολή να διαδώσει διάφορες πτυχές του γιογκικού και Βεδαντικού πολιτισμού στην Ινδία και σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, που μέχρι τότε ήταν άγνωστες στην ευρύτερη κοινωνία. Ο Σρι Σουάμι Σατυανάντα ανέπτυξε και εξέλιξε τις διδασκαλίες του γκούρου του και ίδρυσε το Bihar School of Yoga μέσω της οποίας η φιλοσοφία, οι πρακτικές, οι εφαρμογές και ο γιογκικός τρόπος ζωής σαν πρακτικά και επιστημονικά συστήματα διαδόθηκαν στην Ινδία και στο εξωτερικό.

Μια συνέχεια της εξέλιξης της γιόγκα καθορίστηκε από τον Σρι Σουάμι Σατυανάντα που εκπαίδευσε τους αναζητητές σε μια ολιστική ή ολοκληρωμένη γιόγκα για να αφυπνίσει και να ενσωματώσει τις ικανότητες του κεφαλιού, της καρδιάς και των χεριών.

Μετά τον εορτασμό του Χρυσού Ιωβηλαίου του Bihar School of Yoga το 2013, ο Σουάμι Νιραντζανανάντα Σαρασουάτι ανακοίνωσε ότι εκπληρώθηκε η πενηντάχρονη αποστολή της διάδοσης της γιόγκα. Παρουσίασε το δεύτερο κεφάλαιο της Bihar Yoga, το οποίο είναι η βίντυα (vidya) – όπου κανείς εμβαθύνει τη γνώση του στη γιόγκα και το εκφράζει αυτό στη ζωή του. Ο Σουάμι Νιραντζανανάντα συνέχισε την αδιάσπαστη από την προέλευσή της γενεαλογία της γιόγκα, όπου η γνώση μεταφέρεται από τον γκούρου στον μαθητή. Σε αυτό το νέο όραμα της Yoga Vidya, πήρε την ουσία της διδασκαλίας του Σρι Σουάμι Σατυανάντα και του Σρι Σουάμι Σιβανάντα και ανέπτυξε τη Γιόγκα Τσάκρα.

Αυτό το σύστημα συνδυάζει τόσο την μπαχιράνγκα γιόγκα (χάθα, ράτζα και κρίγια γιόγκα) όσο και την ανταράνγκα γιόγκα (γκυάνα, μπάκτι και κάρμα γιόγκα). Ο σκοπός της Γιόγκα Τσάκρα είναι να επιτρέψει στον ασκούμενο να αποκτήσει την εμπειρία της ολότητας και της πληρότητας της γιόγκα.

Σκοπός της γιόγκα

Η ομορφιά της γιόγκα έγκειται στο ότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά στοχασμός και λατρεία της ανθρώπινης ζωής. Αφού εξερευνήσετε τη φύση σας και την προσωπικότητά σας και ενισχύσετε τις ικανότητες και τις εγγενείς ποιότητές σας, είστε έτοιμοι να εκτιμήσετε την ομορφιά που επιφυλάσσει η ζωή για εσάς. Οι σοφοί που ανέπτυξαν τη γιόγκα είπαν σαφώς ότι η γιόγκα είναι σάντανα. Είναι μια πρακτική μέσα από την οποία ανακαλύπτεις ξανά τον εαυτό σου, τη φύση σου.

Δεν είναι μία φιλοσοφία που περιέχει αφηρημένες ιδέες που ακούγονται ευχάριστες και ενδιαφέρουσες για ένα άτομο. Δεν είναι θρησκεία. Δεν περιλαμβάνει κανένα δόγμα. Πρόκειται για μια συλλογή πρακτικών συστημάτων που μπορείτε να ενσωματώσετε στη ζωή σας. Καθώς το κάνετε αυτό, αυτές οι πρακτικές θα ανυψώσουν την αντίληψή σας και την εκτίμησή σας για τον εαυτό σας. Σας οδηγούν στην εμπειρία της poornata, της ολότητας, της πληρότητας.
Swami Niranjanananda Saraswati, Development of Satyananda yoga, p 2

Σημείωση:
Ο Σουάμι Νιραντζανανάντα προώθησε τις κλασσικές διδασκαλίες της γιόγκα και αναβίωσε τη Γιόγκα Τσάκρα ή τον τροχό της γιόγκα όπως σχεδιάστηκε από τον Σρι Σουάμι Σατυανάντα τη δεκαετία του 1960 για τους πνευματικούς αναζητητές του εικοστού πρώτου αιώνα.

Πώς μπορείτε να συμμετέχετε σε αυτήν την όμορφη κοινότητα προσφοράς

Είστε ευπρόσδεκτοι να έρθετε μαζί μας και να μας βοηθήσετε να πετύχουμε τους στόχους μας και τους σκοπούς μας. Το σωματείο μας χρειάζεται ανθρώπους που είναι έτοιμοι να προσφέρουν την καρδιά τους, τις ικανότητές και τις ιδέες τους.

shutterstock_1026449446 [Converted]2

Εάν σας ενδιαφέρουν οι ανάγκες άλλων, σας χρειαζόμαστε.
Εάν έχετε μια γενναιόδωρη καρδιά, σας χρειαζόμαστε.
Αν προσφέρετε απλόχερα, σας χρειαζόμαστε.
Εάν έχετε λαμπρές ιδέες, σας χρειαζόμαστε.

Οι εισφορές σας μας επιτρέπουν να προσεγγίσουμε όλο και περισσότερους ανθρώπους, να υποστηρίξουμε και να εργαστούμε για την εκπλήρωση του οράματος του Σρι Σουάμι Σατυανάντα Σαρασουάτι, του Σουάμι Νιραντζανανάντα Σαρασουάτι και της παράδοσής τους, για την ειρήνη και την ευημερία όλης της ανθρωπότητας.

X

Οι απαρχές

Η προέλευση της γιόγκα

Aναφορές στη γιόγκα βρίσκονται στα αρχαία κείμενα και τις γραφές πολύ πριν από τον Πατάντζαλι, τον Σουατμαράμα και τον Γκεράντα, οι οποίοι ήταν σοφοί και δάσκαλοι που έγραψαν διατριβές για τη γιόγκα. Στην πραγματικότητα, η γιόγκα προηγείτο αυτών πολλές χιλιετίες. Η Τάντρα μας λέει ότι ο πρώτος γιόγκι ήταν ο Σέβα που έφερε τις διδασκαλίες της γιόγκα στην ανθρώπινη κοινωνία. Η ακριβής ημερομηνία είναι άγνωστη, αλλά αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η γιόγκα υπήρχε σε πολλούς από τους αρχαίους πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο. Η Πάρβατι, η οποία ήταν η πρώτη μαθήτρια του Σέβα, εξαιτίας της τόσο μεγάλης οδύνης στον κόσμο, τον ρώτησε: «πώς μπορεί να τελειώσει η οδύνη;»

Ο Σέβα της εξήγησε αρχικά ότι υπάρχουν τρεις μορφές οδύνης:

  1. Adhidaivika - προδιαγεγραμμένος πόνος
  2. Adhibhautika - οδύνη που προέρχεται από το περιβάλλον και την κοινωνία
  3. Adhyatmika - αυτοπαραχθείσα οδύνη που προκαλείται από τον νου και τα συναισθήματα, τις προσδοκίες, τις επιθυμίες, τα πάθη, την απληστία, τη ζήλεια, το εγώ.

Αυτή ήταν η αρχή της Πασουπάτα γιόγκα . Ο στόχος της γιόγκα κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου δεν ήταν η αυτοπραγμάτωση, αλλά η υπέρβαση του ανθρώπινου πόνου, από όπου αναπτύχθηκαν οι πέντε κλάδοι της γιόγκα (δεν βγάζει νόημα, δεν κολλάει η τελευταία φράση για τους κλάδους της γιόγκα). Η γιόγκα συνέχισε να εξελίσσεται και έκανε την εμφάνισή της η μεσαία περίοδος , όπου ο Πατάντζαλι, ο Σουατμαράμα και ο Γκεράντα και πολλοί άλλοι δάσκαλοι παρουσίασαν τις γιόγκικες πρακτικές και συνέβαλαν στη γιογκική παράδοση.

Η σύγχρονη γιόγκα ανήκει στην τρίτη περίοδο της γιόγκα, η οποία άρχισε τον δέκατο ένατο αιώνα. Από το 1800, έχουν εμφανιστεί πολλοί γιόγκι και η γιόγκα άρχισε αργά να διαδίδεται πέρα από τα σύνορα της Ινδίας, στον σύγχρονο δυτικό πολιτισμό. Σε αυτή τη περίοδο ο Σρι Σουάμι Σιβανάντα ίδρυσε την Divine Life society. Η θεωρία του για τη γιόγκα ήταν να ενσωματωθούν σε αυτήν οι ιδιότητες του κεφαλιού, της καρδιάς και των χεριών.

Ο Σρι Σουάμι Σατυανάντα ήταν ένας από τους επιλεγμένους του μαθητές στους οποίους ανέθεσε την αποστολή να διαδώσει διάφορες πτυχές του γιογκικού και Βεδαντικού πολιτισμού στην Ινδία και σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, που μέχρι τότε ήταν άγνωστες στην ευρύτερη κοινωνία. Ο Σρι Σουάμι Σατυανάντα ανέπτυξε και εξέλιξε τις διδασκαλίες του γκούρου του και ίδρυσε το Bihar School of Yoga μέσω της οποίας η φιλοσοφία, οι πρακτικές, οι εφαρμογές και ο γιογκικός τρόπος ζωής σαν πρακτικά και επιστημονικά συστήματα διαδόθηκαν στην Ινδία και στο εξωτερικό.

Μια συνέχεια της εξέλιξης της γιόγκα καθορίστηκε από τον Σρι Σουάμι Σατυανάντα που εκπαίδευσε τους αναζητητές σε μια ολιστική ή ολοκληρωμένη γιόγκα για να αφυπνίσει και να ενσωματώσει τις ικανότητες του κεφαλιού, της καρδιάς και των χεριών.

Μετά τον εορτασμό του Χρυσού Ιωβηλαίου του Bihar School of Yoga το 2013, ο Σουάμι Νιραντζανανάντα Σαρασουάτι ανακοίνωσε ότι εκπληρώθηκε η πενηντάχρονη αποστολή της διάδοσης της γιόγκα. Παρουσίασε το δεύτερο κεφάλαιο της Bihar Yoga, το οποίο είναι η βίντυα (vidya) - όπου κανείς εμβαθύνει τη γνώση του στη γιόγκα και το εκφράζει αυτό στη ζωή του. Ο Σουάμι Νιραντζανανάντα συνέχισε την αδιάσπαστη από την προέλευσή της γενεαλογία της γιόγκα, όπου η γνώση μεταφέρεται από τον γκούρου στον μαθητή. Σε αυτό το νέο όραμα της Yoga Vidya, πήρε την ουσία της διδασκαλίας του Σρι Σουάμι Σατυανάντα και του Σρι Σουάμι Σιβανάντα και ανέπτυξε τη Γιόγκα Τσάκρα.

Αυτό το σύστημα συνδυάζει τόσο την μπαχιράνγκα γιόγκα (χάθα, ράτζα και κρίγια γιόγκα) όσο και την ανταράνγκα γιόγκα (γκυάνα, μπάκτι και κάρμα γιόγκα). Ο σκοπός της Γιόγκα Τσάκρα είναι να επιτρέψει στον ασκούμενο να αποκτήσει την εμπειρία της ολότητας και της πληρότητας της γιόγκα.

Σκοπός της γιόγκα

Η ομορφιά της γιόγκα έγκειται στο ότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά στοχασμός και λατρεία της ανθρώπινης ζωής. Αφού εξερευνήσετε τη φύση σας και την προσωπικότητά σας και ενισχύσετε τις ικανότητες και τις εγγενείς ποιότητές σας, είστε έτοιμοι να εκτιμήσετε την ομορφιά που επιφυλάσσει η ζωή για εσάς. Οι σοφοί που ανέπτυξαν τη γιόγκα είπαν σαφώς ότι η γιόγκα είναι σάντανα. Είναι μια πρακτική μέσα από την οποία ανακαλύπτεις ξανά τον εαυτό σου, τη φύση σου.

Δεν είναι μία φιλοσοφία που περιέχει αφηρημένες ιδέες που ακούγονται ευχάριστες και ενδιαφέρουσες για ένα άτομο. Δεν είναι θρησκεία. Δεν περιλαμβάνει κανένα δόγμα. Πρόκειται για μια συλλογή πρακτικών συστημάτων που μπορείτε να ενσωματώσετε στη ζωή σας. Καθώς το κάνετε αυτό, αυτές οι πρακτικές θα ανυψώσουν την αντίληψή σας και την εκτίμησή σας για τον εαυτό σας. Σας οδηγούν στην εμπειρία της poornata, της ολότητας, της πληρότητας.
Swami Niranjanananda Saraswati, Development of Satyananda yoga, p 2

Σημείωση:
Ο Σουάμι Νιραντζανανάντα προώθησε τις κλασσικές διδασκαλίες της γιόγκα και αναβίωσε τη Γιόγκα Τσάκρα ή τον τροχό της γιόγκα όπως σχεδιάστηκε από τον Σρι Σουάμι Σατυανάντα τη δεκαετία του 1960 για τους πνευματικούς αναζητητές του εικοστού πρώτου αιώνα.